kalau bising sila tekan X...hihihihi

Sunday, February 13, 2011

~~GUNUNG DATUK DEN~~

ASSALAMUALAIKUM....


aku tido kol 6 pagi...7:30pagi sarah call aku..kejut untuk naik gunung..huhu..kalau sarah tak kejut gamaknye aku tido lah sampai tghari...ALHAMDULILLAH....jadi gak plan nak naik gunung datuk harini..


ni lah SARAH...kawan skola rendah aku dulu...hui3...single beb...careeek..perempuan melayu sejati...org nogori somilan jugak..


kagum plak aku Sarah bersiap cepat gile..aku belum siap lagi die dah tecongok depan umah aku pagi2 bute..TERHOYA HOYA la aku bersiap cepat2.....around pukul 8 lebih kitorang gerak dari umah gi ke kaki gunung..setelah 2 jam driving, akhirnye sampai la kat kaki gunung datuk.....


PROPA JER....5 menet je dah sampai kaki gunung datuk dah...we could see a few groups yang nak mendaki jugak harini...lepas daftar nama, aku ngan sarah memulakan lah pengembaraan yang penuh ONAK RANJAU DAN DURI neh..
kitorang dah janji nak daki slow2 since tak de pengalaman sangat naik gunung...
gamaknye, sume tempat lah kau nak mengamek gamba kan... kitorang nak enjoy nature... <KATAKAUUU>..gamba cendawan pon aku amek...




ni pokok paling bengap kitorang jumpe SEPANJANG perjalanan..pokok otak udang...

kitorang masuk first skali...tp last2 kitorang sampai last skali kat atas tu..lol...tah camne tah org lain naik laju2..pakai DADAH ke ape...mcm nak tecirit aku mendaki, kau senang2 je potong....
di saat kene potong..weeeei lek lu sap kok lu...laju laju tah keja ape tah...


aku ngan sarah manade kasut naik gunung...so, kitorang pakai kasut gi jalan je..kui3...rase cam nak tekopek kuku kaki sakit sangat....bile penat, kitorang rilex dulu kat kem tengah....lepak lu seplo menet before sambung balik...ni le rupenye kem tengah tu...tanah rata je...


trek die ade 3 stage...stage 1 landai..and banyak batu...stage 2, denai2 kecik, banyak akar2 kayu..and agak curam...stage 3 bile dah nak sampai kat puncak tu kene naik gune tangge besi untuk panjat batu gunung....

 ni stage 2...walaweh..4 jam camni bole cacat kaki aku..
a part of stage 3...tinggi woo..

batu2 tu plak yang SEBESAR 5 ketul brachiosaurus dan 20 ketul gajah air...bayangkanla betape besanye...

ni la brachiosaurus..
ni gajah air

bile denga cite org lain, nak sampai puncak amek mase 2 jam je..kitorang ni ha nak dekat 4 JAM!! HORROR!!! 2 jam first aku ngan sarah mengomel2, amek2 gamba je sepanjang jalan...2 jam terakhir 2 2 senyap...otak da jem pikir "bile la nak sampai niiiiii???" 
Puncak gunung ni cam batu besa gile, so pokok sekeliling lagi rendah, kite boleh la tgk view yang sangat santek...SUBHANALLAH....







kat puncak cam cuak sikit...sebab batu tu tinggi...kalau tegolek dari batu tu mmg masuk kubur la gamaknye...
kitorang lepak sejam stgh kat puncak...aku sempat la tido kejap...sarah plak dok layan emo...kui3...
sepanjang turun, kitorang takde pun amek gamba dah...letih poit...
kitorang sampai kaki gunung dalam pukul 3stengah petang camtu..HORROR!!! dah sampai kat kaki gunung, ingatkan dapat la bekelah kat jeram yang indah tu, haiiiih..hujan plak dah mule turun...lebat plak tu...kitorang pon belari la ke kereta, grab our sijil<ADE SIJIL BEB> , balik umah aku, makan kat umah lah gamaknye...


lepas makan, zzzZZZZZZzzzzzzZZZZZZZZZzzzzZZzZZzzzZZzZzzZZZzzzzzzzZZzzzzzzzz~~~~


huhu.. wei sesape nak gi gunung datuk rajin2 la contact aku...penat mmg penat beb...tp seronok and kepuasan tu ade la...orgasm jap...PUSSSS!!


ASSALAMUALAIKUM....

1 comment:

Anonymous said...

dapat sijil tu yang best.... hahaha...